4032081403 |
Aprenent a educació infantil: qui, què, quan, on, com |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil |
|
|
|
15/11/2021 - 30/5/2022 (16 hores) de 12:45h a 14:00h |
|
ESC Mossèn Cinto Verdaguer |
|
c. Bailèn, s/n (Rubí)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental III
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Anàlisi de les orientacions del Departament i del projecte pedagògic del centre amb la intenció de millorar la coherència i les propostes metodològiques per a educació infantil.
|
| |
Objectius |
- Repassar cooperativament el document Currículum i orientacions (educació infantil segon cicle) per compartir significats i acordar repercussions organitzatives i/o metodològiques per millorar la coherència de la línia pedagògica.
- Recollir les propostes per incorporar-les al PEC, prioritzar-les i planificar la seva implementació.
- Aplicar de manera progressiva les decisions organitzatives i metodològiques establertes.
|
| |
Continguts |
- Organització
- Quan s’aprèn? Tot el temps és educatiu
L’escola acollidora
Tenir cura de la quotidianitat
El potencial educatiu del joc
- Què s’hi aprèn? A obrir finestres al món
A comunicar-nos
A tenir curiositat, a descobrir, a experimentar
A entendre el món que ens envolta
A progressar en el moviment i el domini del cos
A anar creixent en autonomia i autoestima
A créixer en els afectes i en les relacions
A ser creatius
- Com s’aprèn? Un aprenentatge valuós
Aprenem fent, pensant i comunicant
Quan plantegem tasques amb sentit
Donant valor a les preguntes
Afavorint l’autoregulació
- On s’aprèn? Els escenaris d’aprenentatge
L’organització del temps, de l’espai i dels materials
Els espais exteriors com a contextos d’aprenentatge i desenvolupament
Les sortides: l’entorn educa?
- Qui aprèn? Un dret per a tothom
Abordar l’aprenentatge en el marc de l’escola inclusiva
Ser inclusiu, una actitud
Quan les necessitats són més específiques: el pla individualitzat
|
| |
Avaluació |
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
En cas de sessions virtuals síncrones és necessari:
- Identificar-se amb correu xtec corporatiu personal.
- Connectar-se amb càmera activa i micròfon que el formador pot demanar que s’activi.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de l'escola Mossèn Cinto Verdaguer
|
| |
E-mail |
crp-rubi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
15/11/2021 |
1245 |
1345 |
Sessió 2 |
dilluns |
29/11/2021 |
1245 |
1345 |
Sessió 3 |
dilluns |
13/12/2021 |
1245 |
1345 |
Sessió 4 |
dilluns |
24/01/2022 |
1245 |
1345 |
Sessió 5 |
dilluns |
21/02/2022 |
1245 |
1345 |
Sessió 6 |
dilluns |
21/03/2022 |
1245 |
1345 |
Sessió 7 |
dilluns |
30/05/2022 |
1245 |
1345 |
|
| |